måndag, april 07, 2008

Måndag

Ja, nu är det måndag igen. Veckorna går snabbt nuförtiden.

I helgen så har jag passat en väninnas unge (lördag) väldigt trevligt och mysigt, det hugger ju lite "barntarmen" när man umgås med barn, men det får nog vänta ett tag till :) Hela söndagen tillbringade jag på SSRK utställning i Uddevalla. DET var faktiskt väldigt intressant att kolla på, och jag blev nog lite klokare i mitt pågående rasval.

Tollarna är verkligen en ojämn ras, vissa är fula som stryk, andra är det vackraste som finns (Åskar, är jag partisk? Näää :P) Och tyvärr så är även mentaliteten lika ojämn vilket är väldigt tråkigt. Så om det ska bli en tollare så ska det verkligen vara efter en riktigt bra linje, med bra meriter och mentaltest.

Så det kommer nog bli en flatte i första hand tror jag, så var ner till bibblan imorse och lånade en bok om flattar samt en hel del valpböcker. Har ju faktiskt aldrig haft en egen valp någon gång. Åskar är/var ju en omplacering och kom till oss 5 år gammal.

Idag vilar jag bara, och tur är nog det, för jobbet här i U-A ringde och frågade om jag kan jobba imorgon kväll och även om jag kunde ta en avlastning på onsdag kväll. Och det kan jag ju, men jag blir ju så trött efter att ha jobbat, men jag är ju fortfarande sjukskriven så jag har ju rätt att ta det lugnt. Kan inte jobba mer än 15 timmar i veckan i dagsläget. Alldeles lagom :)

Imorgon innan jag går till jobbet ska jag även ringa till facket och prata om situationen på Orust och så ska jag ringa till chefen här i U-A också och ligga på lite att jag vill gå intro på det andra stället så att jag kan jobba timmar där också.

För den 16/4 så går ju sjukskrivningen ut och då måste ja ju få ihop timmar. Som tur är så har ju iaf Per jobb nu.

Inga kommentarer: