torsdag, april 03, 2008

Jobb!

Tog äntligen lite mod till mig och ringde till min f.d. chef på hemtjänsten här i U-A och fråga om de hade nå jobb åt mig. Eftersom jag hört rykten om att de har slutat några personer på vissa vik. Tyvärr fanns det inga vik. där jag helst ville vara, men kanske något sommarjobb kunde hon gräva fram.

Fast istället erbjöd hon mig ett vik. på Karls-Ruhe från och med midsommar och några månader framåt. 75% precis det jag vill jobba också. Så jag tvekade inte och tackade ja direkt. Jobbar mycket hellre i U-A än ute på Orust. Så fram tills mitten av juni så får jag lov att gå på timmar, lär nog bli lite knapert men det är vi ju vana vid, och det är säkert värt det.

Och till hösten har jag ju tänkt plugga och viket är iaf fram till slutet av augusti. Så allt ordnar sig som vanligt :)

På lördag ska jag passa en väninnas unge, gör inget alls, funderar på om jag ska vänta med att så fröer tills dess så kanske jag kan få lite hjälp med det av barnet så har vi också något att pyssla med :)

Nu ska jag ta och äta lite lunch och sedan ta en lite längre promenad med hunden, ska även stanna och köpa lite potatis vid affären, för det blir nog köttfärslimpa med rotfrukter ikväll :) *mums*

Inga kommentarer: