torsdag, mars 13, 2008

Möte med jobbet

Igår var då det stora beryktade mötet med jobbet som skulle avgöra min framtid.
Chefen var där, facket var där, jag var där och någon rehabiliteringsmänniska var där.
El chefe hade självklart noll koll, och sa nej det finns inga jobb inom varken kommunen eller hos mig. Kanske ett vikariat natt på ett ställe till september och så kunde hon erbjuda en plats hos en våldsam brukare.

Men facket hade ju också kollat upp jobb och fått höra talas om ett korttidsboende med barn som sökte folk, ett jobb som skulle passa perfekt för mig 75% var det på också, vilket är precis det jag vill arbeta som MAX.

Det som beslutades var att vi skulle försöka få till ett möte med enhetschefen på korttidsboendet och att jag skulle jobba hos den våldsamma brukaren tills det arbetet på korttid. började. Men när jag sedan följde med chefen till hennes kontor och hon skulle berätta mer om brukaren så insåg jag att där kommer jag aldrig klara av att vara.

Så nu står jag på ruta 1 igen. Verkar som om jag kommer bli tvungen att ta ut semester de dagar jag skulle jobbat... Men men... Jag tänker ju inte direkt riskera min nyvunna hälsa för ett arbete på några få veckor. Så det är ju som det är det.

I helgen så blir det en helg i hundars anda igen, och lite shopping inför bröllopet :)

Inga kommentarer: