fredag, mars 23, 2007

Trötter

Är såå seg idag, förstår inte riktigt varför. Kanske det var för att Åskar skulle komma upp i sängen 250 ggr inatt och kela? Snacka om sällskapsjuk hund. Men det är ganska mysigt, även fast man är trött. Fast jag behöver faktiskt sömnen för att jag ska kunna vara trevlig och snäll på dagen.

Kuratorsamtalet igår var trevligt, men det gick ganska snabbt hon var i Uddevalla privat så vi hann kanske bara prata 5-10 minuter, men det har ju inte hänt så mycket som sist. Men jag ska till henne nästa vecka igen och då får vi väl vara lite mer seriösa.

Idag har jag och älsklingen (Per) haft en riktig mysig förmiddag tillsammans. Vi gick ut och åt frukost på Rådhuscafeet jag tog en räkmamma det var riktigt gott. Blir inte så mycket räkätande eftersom Per inte tycker om det.

Sen när vi kom ut därifrån så kom Maja och Emelie som går i "min" s.k. "klass" så jag hejade, men det kändes som en stor klump i magen, båda personerna är trevliga men varför mådde jag så kasst över att se dem? Är de för de representerar skolan eller för att jag är knäpp?

Vi gick och drog på stan ett tag, vi gick till mitt älskade antikvariat, men Per förbjöd mig att ta ut pengar för annars skulle jag handla för mycket där. Nu köpte jag bara en bok om hur man tränar sin retriever. För det blir förhoppningsvis många retrievers i framtiden. Världens underbaraste rasgrupp tycker jag dem är.

Efter det gick vi till restuarangen Brasserie Evert och åt lunch, jag betalar hellre lite extra för en GOD lunch än äter en halvdyr sunkig lunch på en lunchresturang. Maten var god. Men kommer inte ihåg vad maten hette, det var iaf fisk.

Nu är jag hemma och Per är iväg och repar med sitt band som är ganska nystartat. De ska spela på Sinclairs studentbal. :)

Inga kommentarer: