tisdag, januari 16, 2007

Vackert väder

Är det utomhus idag, och det känns så bra eftersom solen gör faktiskt oss människor gladare. Man känner sig piggare och friskare. Så jag och Åskar tog en lite längre lucnhpromenad och det tyckte både han och jag var riktigt skönt. Jag gick i rask takt och Åskar sprang lös och luktade. Fast tyvärr var han ju självklart tvungen att springa i lera, och det gör ju mig mindre glad!

Sun

Igår så var jag väldigt duktig, jag gick rätt så lång promenad med Åskar då också, själv, sen klarade jag av att ringa till Pers syster och fråga om vi ska gå på bio i helgen, sen så klarade jag av att gå ner till stan själv (!!!!) Och möta upp Per där nere för jag skulle byta boken som jag fick av han i födelsedagspresent. Den bok jag valde blev Lydnadsboken av Memea Mohlin, har velat ha den länge. Har läst den minst 4 ggr, sen så gick vi runt för att fråga efter praktikplats till mig, snacka om ångest att vara nere på stan bland människor!

Gick först till en djuraffärTurtle , men de hade redan en praktikant, självklart tog jag det personligt även fast det inte är något personligt så jag fick mer ångest och hjärtklappning, sen gick jag vidare till ett antikvariat, men när jag kom in där så kändes det inte rätt, vet inte om det berodde på ångesten eller om det helt enkelt var fel för mig.

Vi drev runt på stan ett tag innan jag kom på att det finns en affär med massa antikviteteer (vilket jag älskar!) så vi gick dit och när jag kom in där kändes det bara så rätt så jag tog mod till mig och frågade och på han lät det bra, men han var tvungen att tänka över det innan han svarade ja, så att han hade tillräckligt med saker för mig att göra...

Old Man

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det har vart fint väder här med, det är skönt med promenader! Ha nu en härlig kväll och sköt om dig.
Vicke
http://www.vicke.be/
Ps, vad har du för hastighet på ditt bredband? Jag tror att det går lite fortare nu på min sida

Gordon sa...

Kära Sara! Roligt att du är nöjd med din dag. Och "Lydnadsboken" av Memea Mohlin är riktigt bra. Så jag önskar dig och Åskar en riktigt bra fortsättning på veckan. Kram från tillg. vännerna Bengt med BARON och FALSTAFF

Anonym sa...

Märkte du att det gick ännu snabbare idag, musiken är borta från alla mina sidor nu!! Ha nu en fin kväll och sköt om dig.
Vicke
http://www.vicke.be/

Anonym sa...

Ha nu en fin kväll och sköt om dig.
Vicke
http://www.vicke.be/min_blogg.htm