måndag, januari 29, 2007

Hemlängtan

Har jag faktiskt idag, men jag har iaf varit och beställt biljetter hem. Så v.9 kommer jag tillbringa i Möklinta, det ser jag fram emot. Det är konstigt egentligen. När jag bodde i Möklinta så hatade jag det, jag vantrivdes totalt, jag hatade Möklinta-folket och Sala folket. Gjorde allt för att komma därifrån, nu när jag hamnat låångt borta så längtar man tillbaka och man längtar efter dessa människor och ser deras fördelar och inte deras dåliga sidor.

Hade världens mysko dröm inatt, jag drömde om några gamla klasskamrater eller vad man ska säga och vi var i en bokhandel av alla konstiga ställen och tro mig de personer som var med i denna dröm är inte människor som läser böcker, samtidigt som vi var i bokhandeln sprang det runt en massa tomtar runt oss, helmysko. Sen skulle jag skjutsa hem de människor som jag var där med, men jag kommer ihåg hur krångligt jag tyckte det var när jag skulle lämna av M i Åverka eftersom de inte hade någon bra parkeringsplats. Mysko Mysko. Sen helt plötsligt höll jag på och städa tåg och garnen räckte inte.
Ja, mina drömmar är verkligen konstiga.......

Igår jobbade jag och det var tungt, när det är lönehelg så shoppar människor i det oändliga, det är dubbelt så mycket sopor. Har skavsår under fötterna, och hela kroppen värker på ett eller annat sett, men jag hade iaf en väldigt go sambo, han kom inte och hämtade mig men när jag kom hem vid halv två inatt så hade han bakat en sockerkaka till mig! :) Mumsigt var det.

Idag har jag inte gjort så mycket, imorgon ska jag börja greja och städa.


Bilden är tagen i somras från segelbåten.

Inga kommentarer: