söndag, januari 28, 2007

Då Gud skapade kvinnan..

Hittade denna text på ett forum, vet inte vem som skrivit den...


"Då gud skapade kvinnan och han kommit till sin sjätte dag av övertids arbete dök en ängel upp och sa:
Varför använder du så mycket tid till just denna?
Herren svarade:
Har du sett alla specialeffekter jag måste ha för att forma kvinnan? Hon ska kunna tvättas men inte vara gjord av plast, ha mer än 200 böjliga leder, alla ska kunna bytas ut och hon ska kunna fungera på vilken diet som helst. Hon ska ha en kropp som ska kunna föda och sköta fyra barn samtidigt, ha en kyss som kan läka allt från ett uppskrapat knä till ett sårat hjärta och allt detta skall hon göra med bara två händer.
''
Ängeln blev förvånad över alla dessa egenskaper. Med bara två händer? Omöjligt! Och detta är bara standardmodellen. Det är mycket arbete på en dag....vänta tills i morgon och gör henne klar då.
Herren skakar på huvudet:
Men jag vill inte, jag är så nära att slutföra denna skapelse som är mitt hjärtas favorit. hon botar sig själv när hon blir sjuk och kan arbeta 18 timmar om dygnet.
...
Ängeln närmade sig och rörde kvinnan: Men du har gjort henne så mjuk, herre
Hon är mjuk Svarade herren men jag har också gjort henne stark. Du skulle inte tro vad hon kan utstå och klara av
Kan hon tänka? Frågade ängeln
Gud svarade: Hon kan inte bara tänka utan hon kan också resonera och kompromissa
Ängeln fick syn på något, sträckte fram handen och rörde vid kvinnans kind. Herre, det ser ut som om denna modell har ett läckage. Jag sa att du skapat för många olika funktioner på henne.

Det där är inget läckage, det är en tår Rättade herren.
Vad är den till för? Undrade ängeln
Och gud sade:Tårarna är hennes sätt att uttrycka sig på, hennes kärlek, hennes ömhet, hennes ensamhet, lidelse och stolthet.
Detta gjorde strot intryck på ängeln. Herre, du är ett geni. du har tänkt på allt. Kvinnan är verkligen vidunderlig. Det är hon!

Kvinnor har styrka som förundrar männen. De tål katastrofer, de klarar tunga bördor, men de har lyckan, kärleken och känslorna. De ler när de vill skrika, sjunger när dom vill gråta, gråter när de är lyckliga. De slåss för det de tror på. Står emot orättvisor. Tar inte ett "nej" förrän de blivit övetygade att tro på en bättre lösning.
De ger av sig sjä'lva, de älskar villkorslöst, glädjer sig över vänners framgång. De lider vid förlust av en kär vän, men de är starka när de tror att de ingen styrka har kvar. De vet att en kyss kan läka ett brustet hjärta. Men det finns ett fel på kvinnan.
Hon glömmer vad hon är värd!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket fin text du hittat!

Och jag håller med, trots mina dumma kvinno-skämt - som ju just är sådana, skämt :)

Ni är sådär, mjuka med starka.
omtänksamma men självständiga!

Jättebra marknadsföring för kvinnor.. Gud vad bäst ni känns ofta. Ah jag blir kär i er allihopa när jag läser den där texten.

Kram :)

/Marcus