lördag, januari 13, 2007

Elf



En julafton råkar en föräldralös baby krypa ner i jultomtens säck och tas med till Nordpolen. Buddy uppfostras av Papa Elf men han inser slutligen att riktigt är som sina kortväxta barndomsvänner. Fast besluten att finna sin plats i livet beger sig Buddy ut för att finna sin riktiga pappa - i New York City. I den stora staden får Buddy veta varför hans pappa står med på tomtens "elaka" lista. Men viktigare ändå så upptäcker han den brist på julkänslor som råder i världen och hur detta skapar problem för tomten. Så Buddy bestämmer sig för att visa världen och sin far vad julen egentligen handlar om samt att bevisa att tomten faktiskt finns.

Filmen var helt okej, men jag tror att jag hade tyckt att den var bättre om den visades innan jul ell
er precis vid jul. Nu var den lite småsöt, fast jag tyckte den var lite hemskt emellanåt eftersom jag hatar när folk, människor blir ledsna eller mobbad. Då sticker det till i hjärtan. Men det blev bra ändå.

Jag ger denna film 3 "Åskars" av fem

Inga kommentarer: