lördag, januari 13, 2007

How to kill your neighbours dog



Peter McGowan är blyg, kedjerökande, sömnlös pjäsförfattare i Los Angeles med en rad succéer på meritlistan, innan sina senaste tio års misslyckanden. Och allt blir bara värre; hans svärmor börjar bli senil, en främling i hans kvarter utger sig för att vara honom, hans granne har en ny hund som skäller hela nätterna och hans fru vill ha barn samtidigt som han själv blivit impotent. Han arbetar med en ny pjäs när en ensamstående kvinna med en 8-årig dotter flyttar in i huset bredvid. Peters fru bjuder genast in flickan till deras hem. Kanske kan hon få Peter att längta till ett eget? Kanske kan hon till och med hjälpa honom att få igång dialogen i sin pjäs? Och kanske hon rent av har en lösning på problemet med grannens hund..?

Tycker det är väldigt svårt och bestämma mig för vad jag tycker om denna film, samtidigt som den är rolig och söt ibland så är den väldigt seg och mycket känns bara som en stor transportsträcka och man vill sluta kolla på filmen. Så jag har svårt att bestämma mig om den ska få en av fem eller två av fem. Jag kanske ska vara snäll och ge den en 2:a?

Filmen får 2 "Åskars" av 5

Inga kommentarer: