måndag, december 11, 2006

Tandläkare, Tällberg och sömn


Jobbade inatt och det var riktigt tungt! Hade ju inte sovit något natten innan, så jag gick och gäspade hela tiden. Sen så var tågen inte speciellt rena, känns som om det bara är vi här i U som städer noggrant och fyller på med påsar, servetter och toarullar. För i vartenda tåg behövdes det fylla på.

Somnade som en stock när jag kom hem, men det blev inte många timmar eftersom jag skulle upp och iväg till tandläkaren och jag kunde inte avboka heller eftersom det är sista gången innan jag fyller 20 och måste börja betala. (Tycker att både sjukvård och tandläkarvård borde vara gratis för alla oavsett ålder, och jag betalar gärna skatt för att få det!) Hursomhelst var det inga fel på mina tänder, hade bara lite tandsten som de tog bort och så sa de åt mig att jag var tvungen att använda tandtråd och borsta noggrant pga att medicinen gör tydligen så att tandköttet börjar blöda enklare m.m.

Men eftersom det känns som att medicinen funkar så tänker jag fortsätta med den, tills jag är redo att klara mig utan!

Under trettonhelgen så bjuder mormor och morfar + mammas moster med man sina barn och barnbarn till Tällberg och hotellet "Gyllene Hornet", det är något jag verkligen ser fram emot, umgås med familj och släkt (förutom tjurskallige morfar som ska stanna hemma, bara för att!) och sen blir det även skidåkande på "Romme Alpin" men de bokar djurtillåtet rum till mig, för jag klarar mig inte och vill inte vara utan Åskar en hel helg, dessutom vet jag inte vem som skulle vilja passa honom? (Morfar har en tjurig bc tik som inte tycker om andra hundar, så där vill jag inte ha honom) Sen känner jag mig så tom och rädd utan Åskar som stöd. Även fast mormor tyckte att mamma och pappa är stöd nog så tycker inte jag det, och mamma hörde det direkt på min röst när vi pratade! (TACK mamma för att du känner mig) Så mormor bokade ett djurrum till mig och Åskar! :)

Försöker plugga men är så trött idag, ska skriva en uppsats i reportage form om en författare under upplysningen eller romantiken, tänkte först ta H.C Andersen men det står inte mycket matnyttig fakta på internet så det får väl antagligen bli Anna-Maria Lenngren.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter härligt med Tällberg trippen och jag håller med dig om tandvården!! http://zeekevarg.spaces.live.com/
Sköt nu om dig och njut av dagen.
Stora Stygga Vargen

Anonym sa...

Hej vännen!

Det ser svårare ut än det var att göra sushin. Det jobbigaste var att vänta på att riset skulle svalna innan man kunde göra rullarna... Grymt gott, och mycket blev det!

Har städat idag, handlat, varit på bibblan (man kan ju låna tidningar där oxå!) tränat och nu ska jag äta lunch. Sedan blir det nog slapparem och kväll. Ugly Betty är ju idag.

Jag visste inte det där med medicinen och tänderna. Vad sa de mer?

Hoppas att allt är bra med dig idag?!
Vad mysigt förresten att åka till fjällen med släkten:-)

Kramar!

Anonym sa...

Klart att du ska ta Åskar med dig!
Jag åker ingenstans utan min Mumma.
/D