söndag, december 03, 2006

Jul på liseberg

Var jag och Per på idag, och det var riktigt mysigt! Förra året var vi också där men då hade vi inte en enda krona att spendera men i år så....

Först åt vi julbord på huvudrestuaranten, det var jätte gott men jag hade faktiskt trott att det skulle finnas lite mer saker, så lite besviken blev jag nog. Men jag blev ändå sååå mätt och det är jag fortfarande. Ni kan inte ens tänka er..haha..

När vi ätit gick vi ut på "marknaden" och började med att spela på ett nr, gällande att vinna en Julkorg, men jag vann en sillburk *yey* jag äter sill, men det hade varit roligare att vinna något annat tycker jag.

Vi shoppade klart julklapparna, och jag är faktiskt riktigt nöjd med alla presenterna i år. Jag skulle vilja köpa något litet till, till Farmor och Farfar. Men jag får se om jag orkar. De brukar inte direkt bry sig om mig, om man säger så. Lakan/bäddset har jag fått av dem vartenda år sen jag var liten. Vilken 8 åring önskar sig det?!

Spelade lite mera, men vi vann inget. Tog lite kort. Men får se om jag orkar lägga upp dem imorgon. Vi hade velat gå in på isbaren från jukkasjärvi - men inträde-dricka kostade 140 kr/pp och det var inte värt det helt enkelt!

Sen köpte Per och jag varsina lååååååånga tomtemössor. Haha.. Jag lovar att vi blev jätte fina i dem!

Åskar fick vara ute hos svärfar, vilket han tycker är kul, men de tycker är mindre kul eftersom han stressar upp sig och jaaa... vad man ska säga beter sig speciellt. Men han är nog trött nu för tydligen hade de fått springa lösa runt på gården i 1,5 h. :)

Inga kommentarer: