söndag, december 03, 2006

Tjejsnack från då till nu.


Vecka 48
Djur
· Har du några husdjur? Japp, en hund
· Vad har du haft för husdjur? Jag har haft kaniner och akvarium.
· Vad hette ditt första husdjur? Lille-Skutt som var en vit kanin.
· Vad har du alltid velat ha för djur? Hundar! Jag är hundgalen, men det finns många djur som jag skulle kunna tänka mig. Exempelvis. Marsvin, akvarium igen, sköldpaddor, får, häst, ko....
· Om du fick vara ett djur i ditt nästa liv, vad skulle du då vara? Vet ej, fjäril kanske?


Vecka 47
Barndom
· Hur såg du ut när du var liten? (Lägg gärna in foto) Jag var från början blondin, som senare utvecklades till brunett, blåa ögon, lagomt rund.
· Vad var din favorit lek/leksak? Inte en aning.
· Vem var din/dina bästa kompis/kompisar? Tyvärr hade jag inga.
· Berätta om nåt speciellt barndomsbus eller barndomsminne du gjorde som liten! Jag vet att jag älskade vara på mormor och morfars bondgård.
· Hur mycket vägde du och hur lång var du när du föddes? Vet ej.


Vecka 46
Fikadags
· Hur ofta går du på café? Inte ofta, några gånger om året.
· Vad köper du oftast när du fikar? Nån bulle med läsk eller te. Ibland lyxar till det med cappucino eller Latte.
· Favoritcaféet? Johanssons bageri kanske?
· Vad föredrar du; kaffe, te eller varm choklad? Te
· Hur mycket pengar lägger du ner varje månad på att fika? Inte mycket.


Vecka 45
Halloween/Alla Helgona
· Har du varit på någon Halloweenfest i år? Nej
· Ditt bästa tips för en lyckad Halloweenfest? Ett bra humör?
· Det bästa du klätt ut dig till? Jag vet inte vad jag klädde ut mig till när jag var liten, men att jag klätt ut mig till djävul kommer jag ihåg.
· Har du sett ett spöke någon gång? Ja, men jag orkar inte berätta just nu.
· Har du besökt någon grav i helgen? Ja.


Vecka 44
Datorer & Internet
· Vilken sajt besökte du senast? Tjejsnacks sida
· Vilken sajt besöker du oftast? Tidigare Aftonbladets blogg, men nu blir det väl här och kanske sajten vovve.
· Vad har du för dator? En dell
· Vilken text kommer fram om du trycker Ctr+V? inget


Vecka 43
Resor
· När reste du senast? Idag, till gbg.
· Vilka länder har du besökt? Grekland, Norge och Baskien.
· Drömresemålet? En jorden runt resa kanske?
· Roligaste reseminnet? Utbytesresan med Baskien.
· Tråkigaste reseminnet? När jag blev matförgiftad i Grekland.


Vecka 42
Böcker
· Gillar du att läsa böcker? Ja
· Hur många böcker läser du per år? Det beror på om jag är inne i en läsperiod eller inte.
· Vad för sorts böcker läser du helst? Verklighetsbaserade.
· Favoritförfattare? Har ingen speciell.
· Bästa boken du läst? Vet ej. Många.


Vecka 41
Fotografering
· Hur mycket fotograferar du? I perioder, olika.
· Vad för sorts motiv fotograferar du helst? Naturen
· Vad har du för kamera? En Olympus
· Brukar du framkalla dina digitalbilder? Nej
· Hur ser den bästa bilden du någonsin tagit ut? Vet inte.


Vecka 40
Skönhet
· Brukar du sminka dig? Nej
· Hur ofta går du till frisören? Några gånger om året.
· Summa du lägger ner på skönhetsprodukter varje månad. Vet inte.
· Vad köper du för produkter? Olika.
· Ditt bästa skönhetstips? Du duger som du är!


Vecka 39
TV
· Vilka TV-serier följer du? Lost, Desperate Housewifes, Cityakuten, Sjunde himlen, Navy CIS, CSI osv.
· Brukar du titta på nyheterna? Japp
· Vad skulle du aldrig titta på? Dokumentärer om myror?
· Hur ofta/mycket tittar du på tv? Några timmar om dagen.
· Hur många TV-apparater har du? 2, men en används inte.


Vecka 38
Internetshopping
· Hur ofta shoppar du online? Varierar beroende på hur mycket pengar jag har.
· Vad köper du? Allt från kläder till saker.
· Vilka är dina favorit internetbutiker? Tradera....
· Bästa köpet? En plånbok.
· Sämsta köpet? En väska som gick sönder snabbt.


Vecka 37
Mobiltelefoner
· Hur många mobiler har du haft? Oj, svår fråga, kommer faktiskt inte ihåg.
· Vad har du för mobil för tillfället? En Nokia 6111 som är rosa!
· Vilken operatör ringer du med? Tele2Comwiq
· Drömmobilen…vad har den för utseende och funktioner? Den har allt helt enkelt.
· Vad har du för ringsignal? 250 kg kärlek- Naken


Vecka 36
Bloggning
· Hur länge har du bloggat? Fram och tillbaka i flera år.
· Hur började du? Ville skriva av mig.
· Vilka bloggar är dina favoriter? För många för att skriva upp.
· Hur mycket tid lägger du ner på din blogg? En del, jag tycker om att skriva.!
· Vad gör att du fastnar för en blogg? Om det är en trevlig person, eller någon som skriver bra, har en intressant berättelse. Det finns många olika anledningar till att man fastnar vid en
blogg.


Inga kommentarer: