fredag, december 08, 2006

Jag har nog liite feber..

eller inte. Men vi säger det iaf :P Kände mig så seg imorse när jag vaknade för tredje gången eller så. Som tur var så har man ju världens sötaste sambo som tog ut hunden så jag fick somna om. Men vid 10 fick han dra upp mig från sängen så jag hann prata lite med mamsen innan hon och hennes vänner skulle åka till Stockholm för att gå på Skansens julmarknad imorgon. Jag hoppas att de får kul och inte tänker så mycket.

För anledningen att de åker är för att en av dem lider av en obotlig sjukdom, cancer, rättare sagt skelettcancer och är döende. Ingen vet hur lång tid hon har kvar :( Det är så hemskt, hon ville uppleva det innan hon dör och passar på medan hon har lite ork kvar. Så mamma och en till ska putta runt henne i rullstol. Men det sägs iaf att hon är glad fortfarande, och det känns ju bra. Hon hade först bröstcancer och blev botad, men sen kom detta. Obotligt, ingen behandling funkar. Hon har två barn. Två barn på 11 och 13 ...... Usch, finner egentligen inga ord.

Idag ska det städas, men vi började lugnt. Har precis klätt på mig.. *asg*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sara
Fredagsfyran finner du här: http://fredagsfyran.blogsome.com/ och du anmäler dig hos Jan vars e-postadress du ser här: http://fredagsfyran.blogsome.com/

Anonym sa...

Hej vännen!
Hoppas att du inte håller på att bli sjuk. Ta det lugnt och ta hand om dig om du känner dig krasslig. Jag ska ha tjejmiddag här hemma ikväll och imorgon ska min pojkvän ha stor födelsedagsfest så jag håller på att bakar och fixar inför detta. Mkt att göra i helgen alltså men ska försöka att bara njuta och inte stressa upp mig.
Krya på dig, mys i helgen och vi hörs snart! Just det, boken är jätterolig, läs!!

Anonym sa...

Jag känner igen det du skriver att man vill försöka hinna med så mycket man kan innan man dör. Tankarna är också så hos mig som har blivit drabbad av bröstcancer med en dotter på 10 år. Jag slänger inte bort mina dagar längre som jag gjorde tidigare.
Mvh/Christina