onsdag, mars 26, 2008

Jag gråter!

Ja, jag gråter och blir förtvivlad när jag läser denna artikel på Aftonbladet.
Jag kan faktiskt inte för allt i världen förstå varför man använder denna metod?
Den strider mot allt jag har lärt mig om förståndshandikappade människor och hur man ska bete sig och agera.
Jag förstår inte hur en kommun kan tillåta detta, om t.o.m polisen slutar använda den pga dödsrisken så varför används den inom vården?
Vården som är till för att VÅRDA och inte skada och göra människor sjukare.
Under den tid jag har jobbat inom vården har jag fått lära mig att om en brukare blir våldsam så ska man skydda sig själv först, men inte genom "attack" utan genom att avlägsna sig själv därifrån från en stund och om det behövs be om "förstärkning".....

1 kommentar:

Eleonor (Elle) sa...

Håller med Dej.. Det är fruktansvärt att det fortfarande existerar.... Man känner sej nästan lika hjälplös som den som blir utsatt för det ... Det måste totalförbjudas helt enkelt... tyckr iallafall jag... Kram till Dej o de Dina