lördag, mars 29, 2008

Hundar och säsongsarbete

Tror det kommer bli tillökning här hemma till hösten, det vore så roligt att skaffa valp,
men det är svårt att bestämma ras. Man ska ju ändå leva med hunden många år framöver.
Men jag har kollat runt på flera olika raser, och jag återvänder alltid till retrievrarna.
Så det kommer antagligen bli en labrador valp. Helst en brun, men det viktigaste är ju inte färgen direkt....
Jag hoppas jag kommer in på de kurser jag söker. Det vore väldigt skönt att få det överstökat... Alltså att läsa de där ämnena som behövs.

Sambon och jag funderar även på att sticka iväg och säsongarbeta, det vore fruktansvärt kul att arbeta en säsong uppe i skidlandskapen. Både sambon och jag tycker om vinter, och skidor osv. Min dröm vore ju att kanske få jobb på en slädhundskennel eller dyl.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Storleken är S-M, men jag skulle säga att den är mer en S än M. Måtten är ca:

Byst: ca 83 cm
Midja: ca 66 cm
Höft: ca 89 cm

Längd från armhåla till fåll: ca 98 cm

Jag har satt 800:-, men det går att diskutera...

/Johanna
http://brollopsplanering.blogspot.com

Anonym sa...

Vad synd... Ja, jag visste att det var gränsfall när jag beställde klänningen, men jag hoppades ju ändå!

/Johanna