tisdag, januari 30, 2007

Som om jag inte redan känner mig tillräckligt värdelös......

Nu börjar det igen.... En massa broschyrer från högskoler och universitet som dimper ner i brevlådan och ökar ångesten totalt. Jag blir så ledsen, jag känner mig tillräckligt värdelös ändå som inte är klar med gymnasiet är 1,5 år efter min årskull och det skulle inte förvåna mig om det blev mer...

Under högstadiet var det jag som peppade alla andra att de skulle klara att få G i alla ämnen och komma in på gymnasieutbildningar. För jag sa att man måste ha det, men sen visar det sen att det är JAG som har bra betyg som hamnar på IV, jag är ett IV- barn. Medan alla de jag peppat ringer och tackar för att jag lyckades hjälpa dem komma in, jag lyckades peppa dem att komma in. Det känns bra att ha hjälpt dem, men vem hjälper mig då?

Jag är 20 och är fortfarande kvar på gymnasiet...... *suck*


Sad 5

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men sara då! :)

Förstår hur du tänker, men du är knappast ensam.. jag hade varken bra betyg, eller blev klar med något gymnasie-greja! :)

Det är ju inget mått på klokhet och braighet heller - och dessutom så är det aldrig någonsin för sent eller dumt :) - det är ju därför det finns 30+ människor som pluggar in gymnasiekompetensen på komvux t.ex. massa tid kvar!.

Det fixar sig alltid om man ger sig fy bubblan på det - jag lovar! :)

Anonym sa...

*en motiverande jättesnäll och lång kram*

Gordon sa...

Kära Sara! Känn dig inte på NÅGOT SÄTT stressad eller jäktad. Allt är en fråga om mognad, och därför hoppas jag att du låter allt ta sin tid. Du har hela livet framför dig! Kramar från mig

Anonym sa...

När jag var tjugo gick jag också på gymnasiet. Det är inte kört! Håll modet uppe!!!