torsdag, december 21, 2006

Tjuvläst

Sitter här och irriterar mig på en arbetskamrat, jag vet att det är dumt att irritera upp sig för jag kan ändå inte göra något åt det. Men jag tycker det är så dålig stil av henne.

I söndags så pratade jag och en annan arbetskamrat om musik och särskilt då julmusik och hon sa att hon inte hade någon, men jag har massor så jag sa att jag kan bränna ut det åt henne och lämna i matrummet tills nästa gång hon jobbar (vilket är ikväll, jag jobbade igår kväll). Så jag (okej, Per) brände ut skivorna, som jag la i ett A5 kuvert med ett av mina otrooligt söta julkort med hundar på och skrev några korta rader om God Jul och Gott nytt år och att det blev 7 skivor julmusik osv.

Jag klistrade inte ihop kuvertet eftersom jag inte tyckte att det var nödvändigt, för om det står med STORA bokstäver att det är till A-C och att det INTE är hittegods så är det väl ingen som flyttar det eller öppnar det...... Trodde jag.

När jag kommer till jobbet idag efter kuratorn, tänkte hälsa på I eftersom hon jobbade och jag gick förbi, vad säger hon då?! Jo, såg att du brände ut lite julmusik till A-C, och jag visste inte vad jag skulle svara så jag sa bara Ja det har jag gjort, hon hade inget. Men för att veta ATT det var julmusik eller skivor överhuvudtaget så måste hon öppna kuvertet och läsa vykortet.

Visst det stod inte något hemligt, men jag tycker ändå inte att man öppnar andras brev!

Så... Nu har jag avreagerat mig lite.

Inga kommentarer: