lördag, december 09, 2006

Julmarknad och böcker

Inatt har jag sovit dåligt igen, jag har svårt och somna och nu börjar jag tycka att det är riktigt jobbigt, ligger bara och vrider och vänder mig. Väcker inte sambon eftersom jag hela tiden tror att jag ska somna. Tillslut tog jag en tablett så jag fick sova lite iaf.

Vi gick på Gammaldags julmarknad idag här, det är alltid så mysigt, men det kunde gärna få ha varit lite snö så skulle det kännas lite mer juligt. De hade en massa vackra hantverk, blev väldigt sugen på ett par stickade fårulls vantar, men det fick vara. Det enda jag köpte var en fin julkrans att hänga på dörren.

Sen gick vi till ett bok-antikvariat och tänkte leta efter någon rolig bok till farmor och farfar, men det var jag som shoppade istället. Jag rekommenderar er verkligen att gå på dessa antikvariat, för de har massvis med böcker både gamla och nya! Jag köpte Ursula Wilbys bok "Hundar- olika som bär" den är skitbra och när jag kunde få den för bara 40 kr tvekade jag inte ens. Kan säga att alla böcker var i superbra skick!! Sen så köpte jag en bok om spår och sök, det var en gammal bok, men jag tror grunden är densamma som idag. Min sambo köpte en STOR bok full med desserter för 75 och så köpte jag en kokbok till farmor och farfar som var gammaldagsrecept från någon gammal greves kokbok. Det var både historia och recept, vilket de tycker om.

Nu är julklapparna HELT klara! *så skönt*

Just nu är jag ensam hemma Per åkte iväg till en kompis och blir borta inatt och imorgon, tråkigt för mig men kul för honom! :)

Dessutom så har jag fått kontakt med en människa som har haft Åskar före mig, och hon har skickat jätte vackra bilder som hon har tagit och hon bor relativt i närheten så runt jul ska vi ut och promenera med henne och hennes tollare! Det ska bli kul! Sen verkar det som om vi ska göra lite viltspår tillsammans! Kul tycker jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman! Hoppas dagen var nice och att böckerna är bra. Jag är bakis och seg men det var kul fest igår.
Sov gott och kramar