måndag, mars 03, 2008

Mansgrisar

Jag är irriterad,
mycket irriterad.
På vår hyresvärd.
Han kommer en dag,
driva mig till vansinne.

Vår kära hyresvärd kan inte prata med kvinnor, vi ses tydligen som mindre värda och totalt okunniga, självklart har han aldrig sagt det rakt ut. Men det är så han beter sig, och jag kommer snart bli vansinning.

Han kan inte prata med mig om saker som gäller huset vi bor i, för om han har pratat med mig och Per inte är hemma då måste han ringa till Pers mobil och säga exakt samma saker, för jag förstår ju inte sådant och kan ju tydligen inte berätta saker för Per. Det är sååå irriterande och kränkande, så en dag kommer jag bli galen på riktigt. Just nu ignorerar jag bara.

2 kommentarer:

Eleonor (Elle) sa...

Här kommer en riktigt varm kram till Dej från mej o katterna !!!

Anonym sa...

Gud vilken gubbe!! jo jag träffar många sånna... vi är ofta smartare eller iallfall lika smarta...