söndag, februari 04, 2007

Middagsrapport!

Ska försöka berätta lite hur middagen gick igår och vad vi fick till middag, jag hade iaf toppenkul, och jag märker såååååå stor skillnad på hur jag var för bara ett halvår sedan och hur jag är nu! Jag klarar av att vara social och är inte livrädd för människor och alltid två steg bakom Per, utan jag kunde prata med K själv, och vi grejade med Åskar själv medan killarna satt i köket och pratade. Det var verkligen supertrevligt och Per och jag lyckades väldigt bra med maten, men det var ju Per som gjorde det mesta jobbet! :)

Förrätt: Parmaskinka på salladsbädd med marinerade champinjoner (ska egentligen vara kantareller) och lingonvinegrette. Vi drack öl samt cider till den.

Varmrätt: Rådjursfile och rådjursbiffar med hasselbackspotatis, varma ugnsbakade tomater och hemmagjord bearneisesås samt rödvinsås. Vi drack vinet " El coto" till och det var faktiskt supergott, säger t.o.m jag som inte är så superförtjust i vin. Men vi hade frågat ut pappa vad som stod i hans vinbok så det var väl därför det blev så himla lyckat till.

Efterätt: Kladdkaka med ananassallad den var också god! :) Men jag tyckte ananassalladen var sådär men de andra tyckte om den! :)

Kvällen löpte bra, vi pratade och umgicks, spelade spelet "Tjolahopp" som är ett frågespel baserat på Astrid Lindgrens böcker, filmer och liv. Det är ett toppenkul spel som både vuxna och barn kan vara med på! Det finns både barn och vuxenfrågor! Så om ni ska köpa spel så rekommenderar jag verkligen detta spel! :) Vi åt lite chips och godis och så också, sen så spelade vi lite tetris på SuperNintendot, de gick hem runt 24.00 men det var ganska lagom eftersom de kom vid 18.00.

Idag är jag lite småbakis och trött. Men håller på och tappar upp ett varmt bad. Hoppas det är bra med er alla! :)

Inga kommentarer: