lördag, december 30, 2006

Borta bra

Så nu är vi hemma hos mina föräldrar och har varit det några dagar, det är trevligt och lugnt, men jag har fruktansvärt ont i högerörat, antingen har jag öroninflammation eller så har jag ont pga att min högra visdomstand växer så det knakar och gör svinont och det har blivit nå fel. Hur som helst tänker jag inte gå till någon doktor, äter hellre smärtstillande, så det så!

Onsdag Vi klev upp tidigt tidigt, redan vid halv fem och klädde på oss och började knata ner till tågstationen, det var så segt. Väldigt länge sedan man var uppe så tidigt! Väl på tåget så trodde jag att det skulle vara lugnt och tyst, för vem skulle vara uppe såå tidigt?! Alla kändes det som, det var en hel del folk så jag tog fram ipoden och började lyssna på ett radioprogram som jag laddat ner kvällen innan "Mammas nya kille" och Per tyckte det var väldigt kul och se hur jag satt och skrattade ut i luften medan alla andra morgonpigga människor bara kollade. För ovanlighetens skull tyckte jag inte att det var jobbigt att de kollade.

Tåget var bara en kvart försenad så när vi var framme i Västerås så hämtade mamma och min yngsta lillebror och hämtade upp oss och vi åkte och fikade på "Brynolf bagare" jag åt en semla! Hallå?! Det är ju hur sjukt som helst att de redan börjat sälja det nu, men jag kunde inte låta bli att ta en.....

Efter fikan åkte vi till Hälla och gick på mellandagsrea óch jag köpte ett par nya mjukisbyxor, ett linne, strumpor, lipgloss och en korsett - fast jag ska använda korsetten som ett linne :)
På vägen tillbaka så åt vi på Max och det var gott. Längtar tills Max kommer till U-A

När vi kommit hem så ringde jag till J och frågade om han var på biodagen som anordnades och självklart var han det så jag kastade mig i bilen och lämnade Per med mina föräldrar ensam för att hinna fram innan D som skulle åka iväg och köpa pizza åkte. Och jag hann träffa han både före och efter för jag blev kvar där någon timme och skulle kunna stanna många timmar till! Men fick lite dåligt samvete gentemot Per.

Väl hemma sen så tog vi det bara lugnt och umgicks, skönt att vara tillbaka. Det vart lite julklappsutdelning också. Fick många roliga saker så jag är sååå nöjd :)

Torsdag under större delen av dagen så laddade jag för att orka med och fira jul med släkten på min pappas sida. De är lite speciella ibland och jag är ju som jag är. När vi kom dit gick det bra, även fast det kändes väldigt krystat. Så vid åtta övergav vi "barn" dem och åkte hem. Mamma o Pappa stannade kvar och umgicks men jag orkade verkligen inte vara trevlig mer. Fick en midjeväska utav farmor först kände jag mig lite besviken men nu tycker jag det är helt okej, den kan nog bli användbar i framtiden.

Fredag tog vi det mest lugnt förutom att Per var tvungen att hjälpa mina ena farbror med fru med deras nyinköpta dator och lägga in program och sådant. Det gick bra, men det var jobbigt att vara social och jag var helt slut psykiskt och bara hade ångest. Mina ben kliar oavbrutet pga stress och ångest, och jag råkade försäga mig och säga "Ni ska vara glada att jag inte skär". Tror mamma är orolig, men då får hon faktiskt vara det. För jag oroar mig också helat tiden.

Idag är det lördag och vi skulle åkt och gratta min kusin T och jag hade faktiskt tänkt att följa med, men jag ångrade mig i sista sekund och kände en sån fruktansvärd panik och ångest "Jag klarar det inte!!" Så jag blev hemma och tar det lugnt. Ska strax ut med hundarna.

Hoppas att det är bra med er alla bloggvänner! Jag försöker titta in på era bloggar emellanåt!

GOTT NYTT ÅR!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att detta nya år, blir ett underbart år för dig!
Sköt nu om dig och njut av dagen.
Vicke
http://web.comhem.se/~u61701150/

Gordon sa...

Hej Sara! Roligt att ha dig tillbaka i bloggosfären igen. Ha det så bra - och förstås ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar vi i beardis-flocken